I juli blev overlæge dræbt på sit arbejde, sådan vil regionen undgå det sker igen
Medarbejderne på det retspsykiatriske ambulatorium i Brøndby skal gå sammen to og to både inden for og uden for ambulatoriet, når de i fremtiden tager imod såkaldte højrisikopatienter. Sådan lyder et af Regions Hovedstadens bud på, hvordan man vil beskytte medarbejderen mod voldelige hændelser på netop det retspsykiatriske ambulatorium i Brøndby i fremtiden.
- Det skal man også nu, men nu skal man også være det uden for. Det vil sige på udenomsarealerne, eller i foyeren, eller hvor der ellers er et offentligt rum, uddyber hun.i forlængelse af det overfald, der 21. juli kostede en 66-årig psykiater livet og kvæstede yderligere to medarbejdere, den ene særdeles alvorligt. Efter drabet valgte Region Hovedstaden at indsætte en vagt i foyeren og låse samtlige døre til ambulatoriet.Derfor er regionen netop kommet med et bud på, hvordan medarbejderne trygt kan gå på arbejde uden at skulle frygte for deres liv.Foruden beslutningen om, at medarbejdere skal gå sammen to og to, har man også besluttet, at personale skal have træning i konflikthåndtering og selvforsvar. - Vi vil styrke vores vedligeholdelsestræning, så man bliver trænet på en anden måde, end man gør i dag, i at lave deeskalerende kommunikation og afværge-angreb, hvis man skulle ende i en lignende situation, siger Lone Bjørklund. Men også et tredje greb er kommet i spil. For som det er i dag, så kan ambulatoriet i Brøndby godt modtage højrisikopatienter, der er efterlyst.- Vi er nødt til at kigge på den samarbejdsaftale, vi har med politiet. Indtil vi får talt med politiet, så har vi simpelthen sagt, at vi ikke vil modtage højrisikopatienter, der er efterlyst, i vores ambulatorie, siger Lone Bjørklund.Inden Region Hovedstaden implementerer tiltagene fuldt ud, venter den på en endelige godkendelse fra Arbejdstilsynet på regionens tilbagemelding på strakspåbuddet.
Danmark Seneste Nyt, Danmark Overskrifter
Similar News:Du kan også læse nyheder, der ligner denne, som vi har indsamlet fra andre nyhedskilder.
Mindst seks migranter har mistet livet på vej til Storbritannien efter en uge med 'migrant-kaos'En evakueret pram, hundreder af nye migranter og en nedstyrtet drone indgår alle i en turbulent uge for de britiske myndigheder.
Læs mere »
Politiets skud ramte og sårede mand på VestfynUnder politiforretning nær Middelfart blev en 43-årig kort efter midnat ramt af politiets skud.
Læs mere »
Efter sygemelding: Onkel Reje gav smil og glæde til nordjyderneKlik og læs mere
Læs mere »
Tysk mand død efter drukneulykke i havnEn mand fra Tyskland har mistet livet i en drukneulykke, efter at han sad fast under en båd søndag aften.
Læs mere »
Festival lægger sag an efter kys på sceneThe 1975 er blevet sagsøgt for 18 millioner kroner, efter at bandets forsanger kyssede bassisten på scenen.
Læs mere »
Fem drenge anholdt efter biljagtFem drenge på 15 og 16 år blev natten til mandag anholdt.
Læs mere »



